Itt a Google vásárlás – Google shopping
Megérkezett a Google vásárlás – Google shopping – megoldás Magyarországra is.
Hét évet kellett várni rá, hogy ideérjen hiszen a fejlettebb régiókban már 2012 óta létezik.
Ahogy az a bizonyos elefánt szokott belépni a porcelánboltba, úgy jelent meg a Google ár-összehasonlítással kombinált árukereső megoldása eddig az összes érintett országban.
Két, szervesen összefüggő dologról van szó.
Egy árukereső alkalmazásról, aminek magyar neve Google vásárlás.
Jelen írás megjelenésének napján az oldal már létezik, de az áru kategóriák még nem élesedtek, amit jelez az is, hogy nincsenek a fő árucsoportok nevei magyarra lefordítva.
Jelenleg még nincs teljes harci díszbe öltözve a magyar verzió, mert úton a startvonal felé félig magyarul, félig pedig angolul élesítve így néz ki:

A Google shopping magyar oldala a Google vásárlás jelenleg így néz ki
A fenti képen szereplő hivatalos magyar oldal mindenkori aktuális állapotú változatát ide kattintva lehet megtekinteni.
Másodszor pedig az árukereső alkalmazásban szereplő termékekből a Google keresőjében megjelenő, ár-összehasonlítást lehetővé tevő képes termékmegjelenítésről.
Ez az ajánlat pedig minden keresésnél meg fog jelenni
Nos, ez utóbbi terméklistával – Google vásárlás ajánlat formájában – minden olyan felhasználó találkozni fog majd, aki valamilyen árucikkre keres rá a Google keresőjében.
Részben a találati oldal tetején kivonatos formában fognak megjelenni a legjobb ajánlatok.
Ha itthon is követik az eddigi gyakorlatot akkor a Google keresője alatti opciók között is megjelenik.
A választási lehetőségek sorában közvetlenül az „Összes” után még a „Képek” előtt fog megjelenni egy dedikált „Vásárlás” opció.
Erre a lehetőségre kattintva azután legjobb ár-sorrendbe szedve fognak megjelenni az adott termékre vonatkozó kereskedői ajánlatok.
Pont úgy, ahogy most mondjuk a képek jelennek meg, ha egy keresési eredménynél a „Képek” lehetőségre klikkelünk.
A fogyasztók biztosan nyernek majd vele, hiszen a verseny élesedése szinte mindig árcsökkenést eredményez.
A hazai piacra történő belépése is alapvető változásokat fog generálni az eddigi fogyasztói szokásokban.
A rendszer hatékonyságát mi sem jelzi jobban, mint az a tény, hogy a webes alapú vásárlások mintegy kétharmadát ennek a megoldásnak a használatával bonyolítják azokban az országokban, ahol régebb óta működik már.
Ez persze fenekestül fogja felforgatni az itthoni piacot.
Elterjedése után a webáruházaknak egészen más stratégiát követve kell majd online jelenlétüket fenntartani.
Ezen túlmenően pedig az eddigi olyan integráló, összegző oldalak, piacterek is, mint például az Árgép, FB Marketplace vagy az Árukereső, stb. igen jelentős erőt felmutató konkurenciával kerülnek szembe.
Újabb jelentős piac megőrző csatára kell felkészülniük a már itt lévő cégeknek.
A gatya felkötése tehát számukra erősen javasolt.
Ahogy az elején is említettük ennek az egésznek a haszonélvezői a fogyasztók lesznek.
Élesedés után, ha a jövőben egy „legjobb áras” terméket keresnek, már rögtön guglizás találati oldalán szemezgethetnek a választékból.
Rohanó világunk újabb vívmányaként – a megközelítés módjától függően – ismét több percnyi vagy kattintásnyi időt nyerhetünk. 🙂
(Ez a mű a CC-BY 4.O nemzetközi licencnek megfelelően, permalinkes – kattintható és adott cikkre mutató – forrásmegjelöléssel továbbközlésre felhasználható.)