Napi 10 perc semmittevés csodát tesz!

Elképesztő, mit taníthat neked napi 10 perc tudatos semmittevés!

Speciális pihenés. Mikor szakítottál utoljára időt arra, hogy ne csinálj semmit? A tudomány szerint életünk csaknem felét gondolatokba temetkezve, potenciálisan boldogtalanul töltjük. Hogyan törjünk ki ebből? Út a boldogság felé!

speciális pihenés

Rutinos hétköznapok, rohanó mindennapok. Életritmusunk olyan fokozatba kapcsolt, ahol a percek forgatagában az óramutató, mintha ellenünk dolgozna. Felkelünk, munkába, iskolába indulunk majd a nap végén rápillantva az órára ki-ki a maga módja szerint még gyorsan bevásárol, sportol, főz, vagy a barátaival találkozik.

Nem változtathatunk meg minden apró mozzanatot, történést az életünkben, de változtathatunk azon, hogy ezeket hogyan éljük meg. Lássuk, napi 10 zavartalan perc, hogy segíthet nekünk ebben!

1. Ne csinálj semmit!

10 édes, zavartalan perc, amiben nincs e-mailezés, SMS, facebook, instagram, kedvenc hírportál, TV, könyv, evés csupán egyszerű „semmit” tevés. Első olvasásra érthetetlennek tűnhet, miért is kapcsolnál ki két tétel tanulása, egy cikk megírása, vagy épp egy fárasztó tárgyalást követően 10 percre, amikor legtöbbször a zene, a facebook, egy jó sorozat, vagy kedvenc újságod lapozgatására szánnád ezt az időt?

A felsorolt tevékenységek nagy része, azonban nem a pihenést és kikapcsolódást szolgálja, hanem egyre több energiát és időt vesz el tőled. Elméden, ezáltal cselekedeteiden keresztül tapasztalod meg életed minden pillanatát, elméd határozza meg egyéni boldogságod, elégedettséged és érzelmi stabilitásod, valamint, azt is, hogy egyúttal figyelmes, kedves és gondoskodó légy.

Elméden múlik az is, hogy koncentrált, kreatív, spontán lehess, és mindenben a lehető legjobbat hozd ki magadból.

Sok esetben annyi időt sem fordítunk rá, mint egy spotify lista összeállítása, három facebook üzenet vagy egy email megírása.

2. Hová vezet a kihasználatlan idő?

Ez a „kihasználatlan” idő aztán oda vezet, hogy stresszesek, figyelmetlenek, motiválatlanok maradunk. Gondolataink, mint egy mosógép csak körbe-körbe járnak, tele olyan nehéz és kusza érzésekkel, melyekkel nem igen tudunk mit kezdeni, ennek eredményeképp gyakran tör ránk a szomorúság és olyannyira szétszórttá válunk, hogy egyszercsak azon kapjunk magunkat, nem is a jelenben élünk, hanem hol a tegnapot, hol pedig a jövő hét eseményeit boncolgatjuk.

“A legszomorúbb tény az, hogy annyira elterelődnek a gondolataink, hogy már nem is vagyunk jelen a világban, amiben élünk. Kimaradunk azokból a dolgokból, amik a legfontosabbak számunkra. A legőrültebb az egészben az, hogy az emberek azt feltételezik, hogy ez a dolgok rendje. De ez nem így van.” – Andy Puddicombe

3. Éld meg és élj vele!

A stresszt mindenki másképp próbálja kezelni. Egyesek a munkába, míg mások a sportba temetkeznek és vannak, akik a barátok, család felé fordulnak segítségéért.

Mit taníthat neked napi 10 perc tudatos semmittevés? Megtaníthatja neked, hogy ne merülj el a gondolataidban, ne legyél „máshol”, ne hatalmaskodjanak el rajtad a nyomasztó érzések, ehelyett tanulj meg a jelen pillanatban élni, gondolkodni.

“Az embernek két nagy tévedése van. Az egyik: hogy valóságnak tartja azt, ami nem az. A másik: hogy nem tartja valóságnak azt, ami az.” – Tendzin Gjaco Tendzin Gjaco

4. Értékeld a jelen pillanatot!

Túl hétköznapinak tűnik? – pedig egyáltalán nem az. Az igazság az, hogy mindannyian kevés időt töltünk a jelenben, melyet azonnal észreveszel, ha egyszer csak elkezdesz figyelni a saját gondolataidra. Még csak délelőtt 10 óra, de Te már az esti programon gondolkodsz, esetleg a hétvégi időbeosztást tervezed.

Harvardi kutatók publikáltak egy cikket mostanság, melyben azt írják, hogy az elménk az idő 47 százalékát merengéssel, gondolatokba mélyedten tölti.

Ez egyszerűen annyit jelent, hogy életünk csaknem felét gondolatokba temetkezve, potenciálisan boldogtalanul töltjük.

Gyakorlatra és egy keretre van szükség! Ebben segíthet a meditáció, a napi 10 perc semmittevés, amikor egyszerűen nem gondolkodsz! Amikor egy kicsit hátralépsz, hogy tisztábban lásd érzéseid jövés-menését anélkül, hogy mérlegelnéd őket.

Forrás: businessandcafe.blog

Ez is érdekelhet

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Weboldalunkon cookie-kat használunk. További információ

A legtöbb honlaphoz hasonlóan a mi weboldalunk is használ sütiket, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt tudjuk nyújtani Önnek. Beleegyezésnek tekintjük, amennyiben a honlap megtekintéséhez használt szoftverének (böngésző) beállításai elfogadják a használt sütiket, és Ön folyamatosan látogatja a honlapunkat, vagy ráklikkelt az "Elfogadom" gombra.

Bezárás