Google Analytics adatok WordPress oldalhoz

Google Analytics adatok WordPress oldalhoz, honlaphoz könnyen megjeleníthetők egyszerűen és áttekinthetően is.
A honlaptulajdonosok döntő hányadát igenis érdekli a honlapjával kapcsolatos alapvető információk sora, de nem akarnak elmerülni a gyakran túlszofisztikált, nehezen értelmezhető szakszavakkal túlzsúfolt információs dömpingben. Az adatokat egyszerűen és jól áttekinthetően igénylik.
Számukra készült ez az írás.

google analytics wordpress

Az egyszerűség és jó áttekinthetőség fontos szempont az átlagos felhasználók számára

 

Google Analytics fiókot minden honlap tulajdonos létre szokott hozni, de nem mindenki telepít Google Analytics “mini” bővítmény panelt a WordPress honlapja vezérlőpultjába.

Ez pedig nagy hiba, mert lemondanak az egyszerűségről.

 

Amikor elindítunk egy új, WordPress motor hajtotta oldalt, akkor a kezdeti első lépések abból fognak állni, hogy a már élesben működő honlap design és funkcionális elemeit folyamatosan alakítgatjuk és optimalizáljuk a mindennapi működés során megszerzett visszajelzéseink birtokában.

Rögtön ezt az időszakot követően fog megjelenni a honlappal kapcsolatban a mérhetőség igénye.
Hányan keresik fel az oldalunkat, mikor van a legtöbb látogatónk, melyik cikket nézik a legszívesebben, egy cikket olvasnak el és utána elhagyják az oldalt, vagy átkattintanak egy második vagy netán harmadik oldalra is? Ezek lesznek a kérdések, amelyekre keressük a választ.

 

Erre találták ki a Google Analytics (GA) fiókot ahol a honlap adatai sokféle módon, magyarázatokkal és ábrákkal tarkítva jelennek meg.

A fiók létrehozására, a benne található sokféleképpen szűrhető és csoportosítható adat részletezésére és értelmezésére most nem térünk ki, mert azt már számos cikkben kivesézték és maga a Google is részletes súgóban tárgyalja.

Írásunkban azonban található egy magyarázat rész, amelyben a WordPress irányítópultjába helyezett “mini”, egyszerű Google Analytics panel adatait értelmezzük közérthető módon.

Szóval ott tartottunk, hogy megjelent az igény  honlapunk különféle paramétereinek mérésére és ezért létrehoztuk az Analytics fiókunkat.
A bajok rendszerint ezután kezdődnek.

 

Mire az átlag honlaptulajdonos átrágja magát a funkciókon, éppen el is megy a kedve tőle, hogy használja.

A marketing szakemberek számára hasznosítható információk döntő többségével ugyanis nem tud mit kezdeni, és nem is igazán érdekli, ráadásul a Google Analitycs adatok értelmezése már önmagában sem mindig egyszerű feladat. Az egyszerűség és könnyű áttekinthetőség sajnos ritkán jár kézen fogva a hasznos tartalmakkal.

 

Egy honlaptulajdonost általában az alábbi négy dolog érdekli:
  1. – menyien látogatják az oldalt
  2. – hogy jutottak az oldalra
  3. – melyik cikkeket olvassák
  4. – megjelentek-e a cikkei más oldalakon

A többi információ, mint például a különféle konverziós arányok, aktivitás oldaltérkép vagy célcsoport penetráció már csak olyan érdektelen uri huncutság a többség számára, ami a kattintgatások számának felesleges növelésén kívül másra nem nagyon használható.

 

 A Google Analytics adatok megjelenítésére érdemes egy egyszerű és átlátható minimál verziót telepíteni, közvetlenül a WP vezérlőpultba.

Átlagos igényű honlaptulajdonosnak azt javasoljuk, hogy a fő GA fiókja létrehozása után rögtön telepítsen egy Goggle Analytics bővítményt (plugin) a WordPress vezérlőpultjába. (Ezekből többféle is létezik, csak rá kell keresni a WordPress hivatalos oldalán a pluginok között.)
Rögtön egyszerűvé, élvezetessé és átláthatóvá válik a honlap statisztikai adatainak megtekintése.
Ahogy a következő képekből is látszik, a megjelenése pofon egyszerű, és maximum két kattintással bármelyik adatot elérjük úgy, hogy a honlapunk vezérlőpultjából ki sem kell lépnünk.

Ez a bővítmény például két fő lenyíló menüvel rendelkezik.

A baloldali menüből kiválaszthatjuk az időintervallumot, amelynek az adataira kíváncsiak vagyunk + van egy valós idejű nézet.

Az időtartam kijelzés nem igényel magyarázatot, de annál érdekesebb a Valós idejű kijelzés.

google analytics wordpress

A valós idejű kijelzés: adott cikk olvasója új látogató, kulcsszavas kereséssel talált ide, de a kulcsszó most a Google titka marad.

Ez egy olyan kvázi mozi, ahol nem csak azt látjuk, hogy éppen mennyien olvassák a különböző cikkeinket, hanem azt is, hogy milyen módon keveredtek az oldalunkra.
Netán a Facebookról jöttek, vagy egy másik honlap hivatkozott ránk, esetleg korábban elmentették egy oldal URL-jét és most csak rá kellett ismét kattintani, vagy valamire rákerestek a neten és egy kereső dobta ki az oldalunkat?
Átlagfelhasználó számára ez a legérdekesebb és talán leghasznosabb része a rendszernek.

Néhány órás valós idős mozizással többet tudhatunk meg honlapunk működéséről, mint egy vagon bespájzolt adat utólagos elemzésével.
Mindenkinek melegen ajánlom.

 

A jobb oldali menüből pedig 11 különféle információt jeleníthetünk meg.

Az első 5 információt az alsó panelrész folyamatosan kijelzi így ezekért még kattintanunk sem kell.

google analytics

11 választható adat a lenyíló menüben egyetlen kattintással elérhető. Alul az első 5 látszik+ egy képzett adat.

Google Analytics ‘minimál’ változatában  megjelenő adatok és értelmezésük:

Munkamenetek – Összesen hányszor érkeztek látogatók a honlapra.

Felhasználók – Összesen hány ember érkezett a honlapunkra. Ha ugyanaz a látogató például ötször jött a honlapra, az egy felhasználónak, de 5 munkamenetnek minősül.

Oldal megtekintések – Összesen hány oldalt néztek meg. Ha egy oldalt 2x, egy másikat 5x néztek meg az 7 oldalmegtekintést eredményez.

Visszafordulási arány – Azt jelzi, hogy a honlapunkra érkező látogatók mekkora része hagyta el a honlapot az első cikk(oldal) megtekintése után.

Hely – Kijelzi egy térképen és számszerűsítve megadja, hogy különböző országokból hányszor érkeztek a honlapunkra.

Oldalak – Megmutatja, hogy az egyes oldalakat hányszor nézték meg, azaz megjelenik az adott cikk/írás/oldal neve és mellette egy szám.

Hivatkozók – Felsorolja a honlapunk bármely tartalmára hivatkozókat. Ezek olyan, mások által üzemeltetett honlapok, ahol valamelyik cikkünk URL-e megtalálható és rákattintva a mi oldalunk adott cikke jelenik meg.

Keresések – A Google tájékoztatója, hogy milyen keresési kulcsszavakra találtak a honlapunk valamelyik tartalmára. Sajnos manapság az esetek többségében nem jelenik meg semmilyen értékelhető információ, csak annyi, hogy ‘not provided‘ , vagyis nem kötik az orrunkra.

Forgalom – Melyik keresőmotor és közösségi hálózat küldött látogatót, ebből mennyi az új és a régi látogató, és milyen módon jutottak a honlapunkra.

Technológia – Böngésző, operációs rendszer és mobiltelefon fajtái, valamint a megtekintési képernyők felbontása jelenik meg ennél a pontnál.

 

Ezeket az adatokat természetesen megtaláljuk a központi Google Analytics fiókunkban is, hiszen onnan származnak. Mivel a WordPress vezérlőpultba telepített bővítményünk onnan szerzi be az összes megjelenített adatot, így azok jelentése, értelmezése is teljesen megegyező.

A különbség az elérés egyszerűségében, az elérés gyorsaságában és a tiszta, világos áttekinthetőségben rejlik.

Ez is érdekelhet

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.